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P-Mag, les deux "test" possibles

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Message par AlainVS Mar 12 Déc - 17:12

Réponse (en anglais) de Brad Dement de chez Emagair qui fabrique les P-Mags à une question qui demandait comment tester correctement les P-Mag:


There are two tests you can do the confirm operation of the ignition alternators.  Both are described in the manual.  

The first is the run-up test you can easily integrate into your regular L/R ignition check at run up. At run up when testing L and then R ignitions, at each step you can simply pull ships power to the one ignition you are running on.  If the alternator is not working the engine will stop.  

The second test is one you will do after installation and at annual, or as often as you like.  This is a low speed cutout test where, on the ground, you start with the engine around 1200 or more rpm, then turn one ignition OFF, then turn power to that ignition OFF, then slowly lower the RPM and watch for the speed the engine finally quits. The ignition will typically make sparks on internal power into the 700 to 900 rpm range.  To your question, yes - let the engine stop.  Restart and repeat the test on the other side.  A log entry of the cut-out speeds will help you keep track of changes (if any) over time.  Ground idle speed can get that low.  In-flight idle speeds are typically in the 1100 rpm range, above the ground idle speeds and above the minimum alternator cut-out speed.  The cut-out speed is a better stress-test of ignition health.

Every ignition is bench tested (open air plug firing) to verify operation at low speeds before shipment.  But as installed, the ignitions are operating as one part of a larger system and it's important to verify that everything performs as a larger system.  The cut-out test is a way to do that.

I have exceeded your specific question, but I'd rather err on the side of too much, rather than too little, explanation.

Kindest Regards,

Brad Dement
E-MAG Ignitions
2014 Greg Street, Suite 112
Azle, TX 76020

AlainVS

Messages : 26
Date d'inscription : 14/06/2017

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Message par nicolasdotreppe Jeu 8 Fév - 5:26

Traduit et sous forme de procédure, est ce correct? Merci, Nicolas


Il y a deux fils qui alimentent chaque P-Mag:
- Le P-lead qui vient du sélecteur à clé
- L’alimentation qui vient du VPX.

Avant chaque vol:
- Mettre 1800 RPM.
- Sélectionner P-Mag 1, diminution max 175 RPM.
- Mettre au ralenti, le moteur ne peut pas s’arrêter.
- Revenir à both et 1800 RPM.
- Idem P-Mag 2
Explication: En mettant une P-Mag à la masse je confirme que la P-Mag restante fonctionne et la diminution de RPM confirme que la P-Mag sélectionnée se coupe bien quand elle est mise à la masse.
En mettant au ralenti je confirmer que l’alternateur alimente bien la P-Mag.

A chaque 100h:
- Je met la P-Mag 2 à la masse via le sélecteur à clé en position 1.
- J’enlève l’alimentation de la P-Mag 1 via le VPX.
- Je commence à 1200 RPM et je réduis la puissance progressivement: le moteur doit s’arrêter vers 800 ou 900 RPM.
- Je ré-alimente la P-Mag 1, je redémarre le moteur et je recommence avec l’autre P-Mag.
Ceci confirme que l’alimentation interne de la P-Mag fonctionne jusqu’en dessous du ralenti en vol.
Mettre une notification du RPM de coupure dans le suivi de maintenance permet de suivre l’évolution.

nicolasdotreppe

Messages : 38
Date d'inscription : 03/07/2017

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